Μηχανογραφικό Δελτίο 2011: Μυστικά και λάθη


Μηχανογραφικό 2011 προς συμπλήρωση από χιλιάδες υποψήφιους μέχρι τις 28 Ιουνίου. Άρχισε την περασμένη Παρασκευή η προθεσμία συμπλήρωσης και κατάθεσης των μηχανογραφικών, χωρίς να γνωρίζουν οι υποψήφιοι τις βαθμολογίες τους.

Η υποβολή του Μηχανογραφικού Δελτίου θα γίνεται από φέτος ηλεκτρονικά μέσω του ειδικά σχεδιασμένου Ηλεκτρονικού Συστήματος Υποβολής Μηχανογραφικού Δελτίου…

Στο σύστημα αυτό κάθε υποψήφιος θα εισέρχεται με χρήση του προσωπικού του Αριθμού Εξετάσεων και θα μπορεί να κάνει δοκιμαστικά Μηχανογραφικά Δελτία (“σενάρια”) προτού καταλήξει και υποβάλλει οριστικά το Μηχανογραφικό του Δελτίο:

Η οριστική υποβολή των Μηχανογραφικών δελτίων θα γίνει από 17 έως και 28 Ιουνίου. Οι υποψήφιοι για την οριστική υποβολή πρέπει να προμηθευτούν από τα Λύκεια τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password).

Όσοι υποψήφιοι ανήκουν σε κάποια από τις ειδικές κατηγορίες και έχουν τα αντίστοιχα δικαιολογητικά (πριν την οριστική υποβολή του Μηχανογραφικού) το δηλώνουν ώστε να είναι υποψήφιοι για την κατηγορία αυτή. Υπενθυμίζουμε ότι μετά τη διαδικασία εισαγωής δεν υπάρχει δυνατότητα μετεγγραφής, δηλαδή αλλαγής Τμήματος ή πόλης.

Επίσης, οι υποψήφιοι πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί με τα δικαιολογητικά που απαιτούνται – για να πληρούν τις προυποθέσεις ένταξης σε κάποια από τις ειδικές κατηγορίες – τα οποία και θα πρέπει να καταθέτουν για να εγγραφούν στο Τμήμα στο οποίο εισήχθησαν:

Τελευταία χρονιά φέτος θα υποβάλουν μηχανογραφικό οι υποψήφιοι προηγούμενων ετών χωρίς νέα εξέταση. Πρόκειται για την κατηγορία των υποψηφίων που εισάγονται με βάση τη βαθμολογία της τελευταίας εξέτασης, ακόμη και αν συμμετείχαν στις πανελλήνιες για δύο συνεχή χρόνια. Αυτοί μπορούν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό για το 10% των θέσεων επί των εισακτέων, ακόμα και αν δεν έχουν καταθέσει αίτηση τον Φεβρουάριο. Πρώτη φορά επίσης οι υποψήφιοι από Γενικό και από Τεχνικό Λύκειο θα υποβάλουν την ίδια περίοδο το μηχανογραφικό τους δελτίο.

Μια ακόμα αλλαγή στο μηχανογραφικό φέτος είναι ότι υποβάλλεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο, ενώ το υπουργείο Παιδείας εξοικονομεί έτσι ένα σημαντικό κονδύλι.

Παρά το γεγονός ότι το νέο σύστημα δίδει τη δυνατότητα στους υποψήφιους να «πειραματιστούν» δημιουργώντας διάφορα «πρόχειρα» μηχανογραφικά πριν καταλήξουν στο τελικό σχέδιο, υπάρχει πάντα η πιθανότητα για σοβαρότατα λάθη, δεδομένου ότι δεν έχουν εξοικειωθεί με τη νέα διαδικασία. Ιδιαίτερα πρέπει να προσέξουν όσοι ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες, αφού καταργήθηκαν οι μετεγγραφές.

Τα λάθη: «Πολλοί διακατέχονται από το άγχος εξασφάλισης της εισαγωγής τους και δηλώνουν όσες περισσότερες σχολές μπορούν, με αποτέλεσμα να μην ελέγχουν τη σειρά προτίμησης. Αν για παράδειγμα κάποιος δηλώσει όλες τις σχολές του 4ου πεδίου, θα βρεθεί με περισσότερες από 100 σχολές σταυρωμένες στο μηχανογραφικό, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να τις βάλει στη σειρά και να κινδυνεύει να περάσει σε σχολή που δεν επιθυμεί ενώ θα μπορούσε να περάσει σε άλλη που θα ήθελε».

Μία από τις βασικές συμβουλές για τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών είναι: «Δηλώστε υψηλόβαθμες, χαμηλόβαθμες και μεσαίες σχολές. Δηλώστε δηλαδή από κάθε χιλιάδα βάσεων δύο σχολές, που είναι μέσα στα ενδιαφέροντά σας. Ετσι με τριάντα σχολές, το πολύ, πιάνετε όλη την γκάμα των βάσεων και εξασφαλίζετε την εισαγωγή σας. Η συνηθέστερη πρακτική που ακολουθούν οι υποψήφιοι είναι ότι, βασισμένοι στις βάσεις προηγουμένων ετών, κάνουν την επιλογή σχολών δίδοντας περιθώριο 3 μονάδων. Δηλαδή 3.000 μορίων, πάνω ή κάτω. Αυτό, όμως, δεν αρκεί για την εξασφάλιση της επιτυχίας. Για παράδειγμα ένας υποψήφιος του 2009 που συγκέντρωνε 10.000 μόρια στο 4ο πεδίο δεν θα δήλωνε τη σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού που είχε βάση το 2008, 14.183 μόρια. Η βάση όμως της σχολής το 2009 έπεσε στα 9.100 μόρια και ο υποψήφιος του παραδείγματος είχε τα μόρια να περάσει στη σχολή που ήθελε, αν βέβαια την είχε δηλώσει και δεν θεωρούσε ότι θα έπεφτε τόσο η βάση της.

»Πολλοί υποψήφιοι δηλώνουν τις σχολές με τη φθίνουσα σειρά των βάσεων, πιστεύοντας ότι η βάση δείχνει την αξία της σχολής. Ομως η βάση εκφράζει τη ζήτηση των σπουδών, που διαμορφώνεται κυρίως από τις επαγγελματικές προοπτικές, ή μπορεί και από τη λάθος προβολή της προοπτικής τους στο μέλλον, το οποίο, ιδιαίτερα σε περιόδους οικονομικής κρίσης, είναι ρευστό. Κάθε πρόβλεψη τέτοιου είδους είναι επισφαλής σε μεγάλο βαθμό, αφού το σημερινό περιζήτητο επάγγελμα δεν σημαίνει ότι θα έχει την ίδια ζήτηση και στο μέλλον. Ακόμα οι βάσεις διαμορφώνονται από τις προτιμήσεις των πολλών και όσοι τις χρησιμοποιούν ως οδηγό υποτάσσονται στις επιθυμίες εκείνων και όχι στις δικές τους».

Ολοι οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν ότι το σημαντικότερο κριτήριο επιλογής σπουδών είναι η επιθυμία του υποψήφιου. Πολλές φορές όμως, υποψήφιοι κάνουν το λάθος να πιστεύουν ότι έχουν καλή βαθμολογία και δηλώνουν μόνον πανεπιστήμια, παραλείποντας τα ΤΕΙ. Αλλοι πιστεύουν ότι με τη χαμηλή τους βαθμολογία πρέπει να δηλώνουν μόνον ΤΕΙ. Και οι δύο περιπτώσεις έχουν μεγάλο ρίσκο, γιατί κανένας δεν είναι σίγουρος για τη διαμόρφωση των βάσεων.

Ιδιαίτερη σημασία στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού πρέπει να δώσουν φέτος, λόγω της αλλαγής του συστήματος μετεγγραφών αλλά και της οικονομικής κρίσης, οι υποψήφιοι που προέρχονται από τρίτεκνες ή πολύτεκνες οικογένειες, ορφανοί, με αδέλφια που σπουδάζουν σε άλλη πόλη κ.λπ. Ολοι κρίνονται πλέον και για τη γενική σειρά μαζί με το σύνολο των υποψηφίων, αλλά και για τις επιπλέον θέσεις της κατηγορίας τους, για κάθε τμήμα. Αν εισαχθούν σε ένα τμήμα, τότε δεν μετακινούνται σε άλλο πλησιέστερο στην κατοικία τους. Ή φοιτούν εκεί που πέτυχαν ή δίδουν εξετάσεις την επόμενη χρονιά, ή εγκαταλείπουν το όνειρο των σπουδών.

Φέτος πάντως, για την πλειονότητα των υποψηφίων, τον σημαντικότερο ρόλο, εκτός από την επιλογή των σπουδών που θεωρητικά οδηγούν σε καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση, θα παίξει η απόσταση του ιδρύματος από τον τόπο κατοικίας τους. Οι φοιτητικές εστίες δεν είναι αρκετές, ενώ στην Ελλάδα δεν υπάρχουν φοιτητικά δάνεια όπως σε άλλες χώρες. Σε κάθε περίπτωση το κόστος ζωής για τη συντήρηση δύο σπιτιών είναι πλέον δυσβάστακτο για χιλιάδες οικογένειες.

 

Πηγή: http://apolitistosteki.blogspot.com/

Advertisements

Posted on June 19, 2011, in Παιδεία and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: