Έρχονται οι μπάρες στο Μετρό και το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο

Πύλες εισόδου επιβατών σε σταθμό Μετρό των Βρυξελλών
Πύλες εισόδου επιβατών σε σταθμό Μετρό των Βρυξελλών

Προχωράνε οι διαγωνισμοί του ΟΑΣΑ για το νέο αυτοματοποιημένο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου το οποίο περιλαμβάνει αντικατάσταση των χάρτινων εισιτηρίων με ηλεκτρονικές κάρτες και τοποθέτηση πυλών εισόδου – εξόδου επιβατών στο Μετρό.

Οι έξι εταιρίες / σχήματα εταιριών που συμμετέχουν στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού είναι οι εξής:

  1. IΝΤRACOM IT SERVICES – INTRASOFT INTERNATIONAL – INTRACOM TELECOM – Intrakat
  2. INDRA SISTEMAS
  3. ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ – LG CNS
  4. ATESE S.A.
  5. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-  UNI SYSTEMS
  6. ERICSSON HELLAS
Με τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και την τοποθέτηση των πυλών εισόδου επιβατών ο ΟΑΣΑ εκτιμά ότι θα μπει τέλος στα φαινόμενα λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μεταφοράς που προκαλούν οικονομική αιμορραγία στον οργανισμό. Υπολογίζεται ότι περίπου 33,7 εκατομμύρια ευρώ χάνονται ετησίως λόγω της μη ακύρωσης εισιτηρίων στα Μέσα Μεταφοράς της Αθήνας. Συγκεκριμένα, το ποσοστό των επιβατών που δεν πληρώνουν κυμαίνεται από 6 – 7 % σε Μετρό και Τραμ, 10% στον ΗΣΑΠ, 17,5% στα Τρόλεϊ μέχρι και 40% στα Λεωφορεία.

 

Τα νέα εισιτήρια των Μέσων Μεταφοράς θα κυκλοφορούν σε 3 τύπους:

 

  • Πολλαπλό εισιτήριο (ηλεκτρονική κάρτα μνήμης): Πρόκειται για έξυπνη κάρτα (με μαγνητική ταινία) στην οποία θα αποθηκεύεται συγκεκριμένος αριθμός μετακινήσεων. Θα αφορά κυρίως περιστασιακούς χρήστες των μέσων μεταφοράς και θα “γεμίζει” από σημεία πώλησης εισιτηρίων.
  • Έξυπνη Κάρτα: Η κάρτα θα αντικαταστήσει τις σημερινές μηνιαίες και ετήσιες κάρτες. Μπορεί να κυκλοφορήσει σε διάφορους τύπους, όπως απεριορίστων διαδρομών ή μεγάλης διάρκειας και θα απευθύνεται σε σταθερούς χρήστες των Μέσων Μεταφοράς.
  • Για όσους χρησιμοποιούν τα Μέσα Μεταφοράς σποραδικά θα υπάρχει η δυνατότητα αγοράς εισιτηρίου με την αποστολή γραπτού μηνύματος μέσω κινητού τηλεφώνου ή μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής συναλλαγής e-banking.
Όπως αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.  Γ. Μαγκριώτης,«Με το νέο σύστημα, πέραν των σημαντικών δυνατοτήτων που παρέχονται για διαμόρφωση συνδυασμένης, ευέλικτης και αποδοτικής τιμολογιακής πολιτικής με σύνθετα και ελκυστικά προϊόντα για τον επιβάτη, προβλέπεται και η εγκατάσταση σταθερών πυλών εισόδου-εξόδου των επιβατών με ανοιγόμενες θύρες στους σταθμούς του Μετρό και του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου», και προσθέτει πως «ανάλογο σύστημα εξ αποστάσεως αναγνώρισης-επικύρωσης του εισιτηρίου προβλέπεται να εγκατασταθεί και στα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ, με στόχο τον εύκολο εντοπισμό και την αποτροπή επιβίβασης ατόμων που δεν έχουν στην κατοχή τους νόμιμο κόμιστρο και την αποτελεσματική αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης».

 

Οι εταιρείες πρόκειται να καταθέσουν τις οικονομικές τους προτάσεις στις αρχές του επόμενου έτους, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 94 εκατομμύρια ευρώ. Ο ΟΑΣΑ, που είναι ο φορέας ανάθεσης του έργου, θα συμμετάσχει στην υλοποίησή του με ποσό 35 εκατομμυρίων ευρώ μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.

 

Πηγές: euro2day.grΝαυτεμπορική, η φωτογραφία είναι του χρήστη Daniel Sparing του flickr και διανέμεται με την άδεια (CC BY-NC-SA 2.0)
Advertisements

Posted on October 21, 2011, in Ειδήσεις and tagged , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: