Συσσίτια στα σχολεία από το υπουργείο Παιδείας

Από την ερχόμενη εβδομάδα το υπουργείο Παιδείας θα ξεκινήσει να παράσχει μικρογεύματα σε 18 σχολεία εννέα περιοχών του Λεκανοπεδίου που αντιμετωπίζουν έντονα κοινωνικά προβλήματα, ενώ πρόκειται σύντομα να τεθεί σε εφαρμογή πρόγραμμα βοήθειας απευθείας σε οικογένειες που βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση.

Την απόφαση έλαβε το υπουργείο Παιδείας σε μία προσπάθεια να καταπολεμηθούν τα κρούσματα ασιτίας σε σχολικά συγκροτήματα.

Τα σχολεία όπου θα εφαρμοστεί πιλοτικά το πρόγραμμα βρίσκονται καταρχάς στον Ταύρο, τα Κάτω Πατήσια, τα Εξάρχεια, το Μενίδι και την Πλατεία Βάθη και αργότερα στο Μοσχάτο, τη Νίκαια, τον Ασπρόπυργο και τον Αυλώνα.

Τα μικρογεύματα θα προσφέρονται δωρεάν με κουπόνια σε όλους τους μαθητές των σχολείων και θα περιλαμβάνουν υγιεινές τροφές, όπως γάλα, μπισκότα με δημητριακά, φρούτα, σάντουιτς κ.λπ.

Ταυτόχρονα εξελίσσονται συνέργειες με την Εκκλησία, τους δήμους, ιδιωτικές εταιρείες αλλά και την αξιοποίηση όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων που έχει στη διάθεσή του το κράτος.

Τις ανακοινώσεις έκανε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με την αντιμετώπιση των κρουσμάτων υποσιτισμού παιδιών.

Ξεκινά ο δεύτερος γύρος συγχωνεύσεων σε σχολεία της χώρας

Σε δεύτερο γύρο συγχωνεύσεων περνά το υπουργείο Παιδείας, σε μία προσπάθεια να μειωθούν οι κρατικές δαπάνες και τα λειτουργικά έξοδο του δημοσίου.

Οι συγχωνεύσεις θα γίνουν με βάση αυστηρά παιδαγωγικά κριτήρια, όπως διαβεβαιώνει το αρμόδιο υπουργείο, ενώι θα είναι πολύ λιγότερες από πέρυσι (δεν θα ξεπερνούν τα 200 σχολεία). Παράλληλα, θα γίνει και νέος κύκλος συγχωνεύσεων κυρίως στην τεχνική εκπαίδευση.

Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δώσει στην δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας σχετικά με τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, στα Γυμνάσια και Λύκεια της Αττικής, ο μέσος όρος τους είναι 23. Στα Γυμνάσια ο μέσος όρος τμημάτων με 26-30 μαθητές είναι 16%, ενώ στα Λύκεια είναι 19%.

Επισπεύδεται η καταγραφή αναγκών

Σήμερα ωστόσο διαβιβάστηκε εγκύκλιος στα σχολεία της χώρας με την οποία και ζητείται από τους διευθυντές εκπαίδευσης μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου:

* Να καταχωρήσουν στο Σύστημα Καταγραφής τις προτάσεις-εισηγήσεις τους για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους.

* Να υποβάλλουν τις προτάσεις αυτές στα αρμόδια Δημοτικά Συμβούλια.

Αφού γνωμοδοτήσουν έγκαιρα τα δημοτικά συμβούλια θα συγκεντρώσουν τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων αρμοδιότητάς τους και θα τις διαβιβάσουν μέχρι 24-02-2012 στο υπουργείο Παιδείας και στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις. Μαζί με τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων θα αποσταλούν βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για τις λειτουργικές ανάγκες των προτεινόμενων προς ίδρυση σχολείων που θα εκδώσουν οι οικονομικές υπηρεσίες των οικείων δήμων.

Πάντως, οι Περιφερειακοί Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα υποβάλουν την εισήγησή τους μέχρι 02-03-2012.

Κριτήρια συγχώνευσης

Τα κριτήρια συγχώνευσης σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας είναι “οι κτιριακές υποδομές-εγκαταστάσεις και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης”.

Επιπλέον “εκτιμάται η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο λαμβάνοντας υπόψη τη συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και τη διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο, η οποία για τις δύσκολες και δυσπρόσιτες περιοχές δε μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και τα ¾ της ώρας για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε ενιαίο χώρο ως ξεχωριστές σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας ενοποιούνται σε μία σχολική μονάδα, τηρουμένων των παραπάνω κριτηρίων”.

“Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στις περιπτώσεις ιδρύσεων και συγχωνεύσεων, στις οποίες θα πρέπει να ορίζεται με σαφήνεια η ακριβής ονομασία και η έδρα λειτουργίας του νέου σχολείου.

Τέλος επισημαίνεται ότι θα είναι καλό να εξασφαλίζεται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων για τη διατύπωση της καλύτερης δυνατής εκπαιδευτικής πρότασης προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης και την αποφυγή των εκ των υστέρων διαμαρτυριών”, καταλήγει η εγκύκλιος.

 

Πηγή

Advertisements

Posted on January 30, 2012, in Παιδεία and tagged , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: