Αναμένονται νέες συγχωνεύσεις σχολείων

Θα γίνουν με κριτήρια παιδαγωγικά και αφορούν τη γενική εκπαίδευση

Δεύτερος γύρος συγχωνεύσεων σχολείων αναμένεται στη χώρα με κριτήρια παιδαγωγικά όπως έχει αναφέρει το υπουργείο Παιδείας.

Οι συγχωνεύσεις θα γίνουν στην γενική εκπαίδευση και θα είναι πολύ λιγότερες απο πέρυσι (δεν θα ξεπερνούν τα 200 σχολεία) ενώ θα γίνει και νέος κύκλος συγχωνεύσεων κυρίως στην τεχνική εκπαίδευση.

Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δώσει στην δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας σχετικά με τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, στα Γυμνάσια και Λύκεια της Αττικής, ο μέσος όρος τους είναι 23. Στα Γυμνάσια ο μέσος όρος τμημάτων με 26-30 μαθητές είναι 16%, ενώ στα Λύκεια είναι 19%.

Σήμερα ωστόσο διαβιβάστηκε εγκύκλιος στα σχολεία της χώρας με την οποία και ζητείται από τους διευθυντές εκπαίδευσης μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου:

1) Να καταχωρήσουν στο Σύστημα Καταγραφής τις προτάσεις-εισηγήσεις τους για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους.

2) Να υποβάλλουν τις προτάσεις αυτές στα αρμόδια Δημοτικά Συμβούλια.
Αφού γνωμοδοτήσουν έγκαιρα τα δημοτικά συμβούλια θα συγκεντρώσουν τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων αρμοδιότητάς τους και θα τις διαβιβάσουν μέχρι 24-02-2012 στο υπουργείο Παιδείας και στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις. Μαζί με τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων θα αποσταλούν βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για τις λειτουργικές ανάγκες των προτεινόμενων προς
ίδρυση σχολείων που θα εκδώσουν οι οικονομικές υπηρεσίες των οικείων δήμων.

Πάντως, οι Περιφερειακοί Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα υποβάλουν την εισήγησή τους μέχρι 02-03-2012.

Στην εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας επισημαίνεται ότι σε περίπτωση που τα προτεινόμενα προς ίδρυση σχολεία είναι ενταγμένα ή πρόκειται να ενταχθούν σε προγράμματα χρηματοδότησης, θα πρέπει να αναφέρεται στις προτάσεις-εισηγήσεις.

Κριτήρια συγχώνευσης

Τα κριτήρια συγχώνευσης σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας είναι «οι κτιριακές υποδομές-εγκαταστάσεις και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης».

Επιπλέον «εκτιμάται η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο λαμβάνοντας υπόψη τη συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και τη διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο, η οποία για τις δύσκολες και δυσπρόσιτες περιοχές δε μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και τα ¾ της ώρας για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε ενιαίο χώρο ως ξεχωριστές σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας ενοποιούνται σε μία σχολική μονάδα, τηρουμένων των παραπάνω κριτηρίων».

«Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στις περιπτώσεις ιδρύσεων και συγχωνεύσεων, στις οποίες θα πρέπει να ορίζεται με σαφήνεια η ακριβής ονομασία και η έδρα λειτουργίας του νέου σχολείου. Τέλος επισημαίνεται ότι θα είναι καλό να εξασφαλίζεται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων για τη διατύπωση της καλύτερης δυνατής εκπαιδευτικής πρότασης προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης και την αποφυγή των εκ των υστέρων διαμαρτυριών» καταλήγει η εγκύκλιος.

 

Πηγή

Advertisements

Posted on February 1, 2012, in Παιδεία and tagged . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: