Ο Νταλάρας και η καλλιτεχνική κρίση – Του Παναγιώτη Καυγά

Με αφορμή τα επεισόδια βίας (γιατί κάθε άλλο από συγκέντρωση διαμαρτυρίας δεν ήταν ) που εξελίχτηκαν στις συναυλίες αλληλεγγύης του Γιώργου Νταλάρα στο Ίλιον και στην Δάφνη , στις 5/3/2012 και 10/3/2012 αντίστοιχα ,αποφάσισα να γράψω αυτό το άρθρο και να τοποθετηθώ τόσο στην καλλιτεχνική όσο και στην πολιτική πλευρά του θέματος.

Όσον αφόρα την καλλιτεχνική άξια του Νταλάρα καθώς και την συνεισφορά του στην ελληνική δισκογραφία θα ήταν άδικος κάνεις να βρει το παραμικρό ψεγάδι .Ο Νταλάρας είναι ένας Έλληνας καταξιωμένος ερμηνευτής με παγκόσμια καριέρα και αναγνωσιμότητα .Έχει συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας δισκογραφίας ,έχει καταφέρει σημαντικά και μοναδικά πράγματα στην 45 έτη καριέρα του και είναι ένας από τους λίγους διαχρονικούς τραγουδιστές που μας έχουν απομείνει.
Στο πολιτικό σκέλος της υπόθεσης, το όποιο έχει και την μεγαλύτερη σημασία για την επίθεση που δέχεται ,ο Νταλάρας αποτελεί αναμφισβήτητα ένα πολιτικοποιημένο πρόσωπο. Ας μην ξεχνάμε πως έχει επιλέξει να τραγουδήσει πολιτικά και κοινωνικά τραγούδια του Θεοδωράκη ,του Καλδάρα, του Κουγιουμτζή, του Τσιτσάνη ,του Λοϊζου ,του Μικρουτσικου κ.α .Από την νεαρή του ηλικία έχει τραγουδήσει πάνω από 500 πολιτικά τραγούδια από τους χώρους των εργοστασίων μέχρι τα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου. Επομένως δικαιούται να έχει πολιτικό λόγο μιας και είναι εκφραστής του μέσα από την δουλεία του.


Και ας μπούμε τώρα στο θέμα

Ο Νταλάρας ισχυρίστηκε ότι θέλησε να κάνει αυτές τις συναυλίες αλληλεγγύης, θέλοντας να δώσει μήνυμα αισιοδοξίας και συμπαράστασης στους κατοίκους των περιοχών όπου ταλανίζονται από την οικονομική κρίση .Επίσης όντας και ο ίδιος παιδί φτωχής οικογενείας όπου μεγάλωσε εκεί , κάνοντας διαφορές εργασίες για να μπορέσει να συνεισφέρει στην οικογενεία του θεώρησε χρέος και καθήκον του να είναι παρόν αυτές τις στιγμές.

Από την άλλη πλευρά ,ο Νταλάρας κατηγορείται πως αυτές οι συναυλίες ήταν ένας προεκλογικός αγώνας της γυναίκας του προκειμένου να εκλεγεί στην Β’ Αθηνών. Ο ίδιος ο Νταλάρας σε εμφάνιση που έκανε σε τηλεοπτικό σταθμό είπε (μπορεί και ψέματα) πως ποτέ δεν έχει ψηφίσει την γυναίκα του ούτε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ,γιατί διαφωνεί δεοντολογικά . Τι καλύτερο πράγμα από προεκλογικός αγώνας ;;;

Επίσης μια άλλη κατηγορία που του προσάπτουν είναι ¨ότι και καλά¨ σε μια συνέντευξη του στην Πόπη Τσαπανίδου δήλωσε υποστηρικτής του μνημονίου. Η 15 λεπτή συνέντευξη για κάποιο λόγο ανέβηκε στα Μ.Μ.Ε. και στο διαδίκτυο μονό για 50 sec. Επίσης ο ίδιος ο Νταλάρας την ιδία μέρα τηλεφώνησε σε ραδιοφωνικό σταθμό και δήλωσε ΄΄συγνωμη΄΄ εάν άφησε να εννοηθεί κάτι άλλο μέσα στα λεπτά της συνέντευξης όπου προφανώς δεν κατάλαβε την ερώτηση της δημοσιογράφου και θέλησε να δώσει μια βιαστική απάντηση.

Άλλοι του προσάπτουν κατηγορίες όπως η οικονομική του κατάσταση.

Είναι αλήθεια ότι ο Νταλάρας ξεκίνησε από χαμηλά και έφτασε ψηλά, ίσως πιο ψηλά από ότι του αναλογούσε .Είναι αλήθεια ότι έχει αριστερές αντιλήψεις αλλά δεξιά τσέπη πράγμα που το παραδέχεται και ο ίδιος. όμως τα ιδανικά , οι ιδέες και οι αντιλήψεις πάνε ανάλογα με την τσέπη;

Δεν έχει κατηγορηθεί για κάποιο σκάνδαλο η κάποια απάτη και λογικό μου φαίνεται να έχει και λεφτά, εξάλλου έχει πουλήσει πάνω από 14000000 δίσκους και έχει κάνει χιλιάδες συναυλίες. Δηλαδή τι πρέπει να κάνει… να τα κάψει ; να τα χαρίσει ; η να κάνει τον δεξιό;;;

Πάμε τώρα στην μόδα του αντινταλαρισμού , όπου όσο πάει και γίνεται όλο και πιο έντονη…

Είναι αλήθεια ότι ο Νταλάρας δεν είναι ο τέλειος άνθρωπος ,έχει και αυτός τα ελαττώματά του όπως και να το κάνουμε και μπορεί να πει και μια κουβέντα παραπάνω, όμως δεν είναι αυτό το πρόβλημα. Ο Νταλάρας μέσα σε αυτήν την 45 έτη καριέρα του έχει κάνει πολλά λεφτά αλλά και πολλούς εχθρούς…οπό νεαρή ηλικία τσακώθηκε με τους ιδιοκτήτες των νυχτερινών κέντρων φωνάζοντας στον κόσμο ότι τον κλέβουν. Είναι λογικό όταν ένας τραγουδιστής με μεγάλη απήχηση στον κόσμο λέει κάτι τέτοιο και θίγονται κάποια συμφέροντα να δημιουργείται ζήλια, φθόνος ,αντιπαλότητα.

Η δικαστική διαμάχη που είχε ο Νταλάρας με τον Τζίμη Πανούση είναι άλλη μια κόντρα όπου απέκτησε και εκεί αρκετούς εχθρούς και αυτό γιατί υπήρχε ελλείπεις ενημέρωση. Ο Πανούσης κατηγορούσε τον Νταλάρα ότι κάνει δωρεάν συναυλίες στην Κύπρο ενώ τα τσεπώνει κάτω από το τραπέζι ,χωρίς όμως να έχει αποδεικτικά στοιχειά . Ο Πανούσης έχασε την δική και δεν μπορεί να πει το όνομα

¨ Νταλάρας ¨ενώ είχε πει χαρακτηριστικά στο δικαστήριο ότι δεν γνωρίζει εάν όντως ο Νταλάρας πήρε χρήματα για τις συναυλίες του και ότι κάτι τέτοιο δεν τον ενδιαφέρει, γιατί σκοπός της σάτιρας ήταν το κατεστημένο και όχι προσωπικά ο Γ. Νταλάρας.

Με τόσες κόντρες είναι φυσικό να έχει και πολλούς εχθρούς .Όμως το θέμα είναι άλλο.Μπορούν αυτοί οι οι εχθροί να εμποδίζουν τους υπόλοιπους από την ακρόαση και να απομονώνουν λέξεις-φράσεις ώστε να πετυχαίνουν τους σκοπούς τους;

Επειδή έτυχε να είμαι μαρτυράς των γεγονότων στης συναυλίες αλληλεγγύης έχω να πω ότι:

Στη συναυλία στη Νίκαια ήρθαν 1500-2000 να ακούσουν τον Νταλάρα και καμία 10 έκαναν στην αρχή λίγο φασαρία και μετά αποχώρησαν.

Στη συναυλία στη Ίλιον πάλι 1500-2000 κοινό και αυτή την φορά καμιά 20 άτομα που πραγματικά σαν τραμπούκοι επιτέθηκαν στον Νταλάρα με νερά, καφέδες ,γιαούρτια, καρέκλες, χαρτιά ,ακόμα και στη σκηνή ανέβηκαν για να τον εμποδίσουν να τραγουδήσει.

Στην Δάφνη τα ιδία άτομα αυτή την φορά με νεραντζιά και φωτογραφικές μηχανές (ώστε να δείξουν τα κατορθώματα τους ), εμπόδισαν πάλι το κοινό.

Και ο κόσμος από κάτω να προσπαθεί να ακούσει και να επικρατεί μια βαβούρα.

(εικόνες από τις συναυλίες)

Και τώρα η προσωπική μου άποψη .Θεωρώ απαράδεκτο και προσβλητικό να εμποδίζει κάποιος με οποιονδήποτε τρόπο το δικαίωμα του αλλού στη συμμέτοχη στα κοινά. Όπως δεν ανάγκασε κανένας τον κόσμο να πάει δεν μπορεί να τον αναγκάσει και να μην πάει . Εκεί υπήρχαν οικογένειες ,μικρά παιδιά και ανήμποροι άνθρωποι. Από τις παραπάνω εικόνες φαίνεται ποιοι είναι αυτοί που προκαλούν την βία και τι ιδέες προσπαθούν να περάσουν μέσα από την καλλιτεχνική κρίση. Ο Νταλάρας εδώ την πάτησε από τους φασίστες των συναυλιών, όπου με την βία θέλουν να δείξουν ότι χτυπούν το κατεστημένο . Το μονό που χτυπούν είναι η μουσική και η τέχνη οι οποίες είναι οι μονές οάσεις για να βγούμε από αυτήν την κοινωνική κρίση. Τώρα για την εκτόξευση αντικειμένων τι να πω ;

Εγώ ένα πράγμα ξέρω…ότι αν υπήρχε μια συμβολική είσοδος 5 ευρώ τίποτα από αυτά τα γεγονότα δεν θα είχε συμβεί γιατί στην Ελλάδα , δυστυχώς έχουμε πολλούς ‘’τσάμπα’’ μάγκες

Συνοψίζοντας έχω να πω τα έξεις :

  • Δεν φταίει ο Νταλάρας που είναι πλούσιος
  • Πριν σχηματίσετε οποιαδήποτε γνώμη να έχετε πλήρη ενημέρωση (η μίση αλήθεια είναι χειρότερη και από το ψέμα)
  • Δεν φταίει ο Νταλάρας για την κρίση (ίσως φταίει η γυναίκα του)
  • Αν θέλετε επανάσταση οι συναυλίες δεν είναι το κατάλληλο μέρος
  • Μην εμποδίζετε τους άλλους από το δικαίωμα τους να λένε την γνώμη τους
  • Μην μπερδεύετε το καλλιτεχνικό με το πολιτικό σκέλος της υπόθεσης

    Παναγιώτης Καυγάς, φοιτητής Οικον. Παν. Πειραιά

Posted on May 30, 2012, in Απόψεις, Κοινωνία, Τέχνη and tagged , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: